Public Relations | kobietabezpieczna.pl

Public Relations

PRCzy manipulacja różni się od perswazji a ta od propagandy i PR? Dla wielu osób są to synonimy. W praktyce mają różne desygnaty. Różnią się nie tylko stopniem świadomości działania, jego obszarem, ale także zakładanym skutkiem. Mimo to specjaliści od komunikacji, w swoich działaniach sięgają po narzędzia wpływu społecznego

Postrzeganie słów manipulacja i perswazja nie jest pozytywne zdecydowanie częściej by uzyskać zamierzony efekt a jednocześnie nie zrazić adresata, stosuje się określenie Public Relations – PR.

Dziś PR jest nieodłącznym elementem działań- i to niezależnie od typu kultury organizacji – większości dużych firm na świecie.

Narzędzia, którymi dysponuje (zarówno formalnie jak i nieformalnie), pozwalają skutecznie prowadzić politykę zintegrowanej komunikacji marketingowej. Dzięki temu można uzyskać zwiększenie akceptacji i wiarygodności przekazu, większą efektywność budżetu przeznaczonego na komunikację, zwiększenie motywacji pracowników i ich poczucia przynależności do firmy, lepsze wykorzystanie mediów czy poprawienie relacji wewnętrznych.

Zamierzone efekty często stawiają stosujących PR w trudnej sytuacji. Najczęstszym problemem jest etyka podejmowanych działań i zakres kompetencji oraz w obszerność przekazu.

Nie jest łatwo poruszać się w gąszczu narzędzi i zasad. Z pomocą przychodzą ( i to na bardzo dobrym poziomie) autorzy książki „PUBLIC RELATIONS”. Poszczególne rozdziały, zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego oraz dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego.

SK

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN
Tytuł: „PUBLIC RELATIONS”
Redakcja naukowa: Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło
Warszawa, 2007 (copyright 2006) r.
ISBN: 978-83-01-14866-9
Wydanie: pierwsze,
Objętość: s. 360
Format: 16,5×24 cm

Zespół autorski:
Atutem książki jest zespół autorski, który tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich oraz praktycy od wielu lat działający i odnoszący sukcesy w dziedzinie PR. Tworzą go:
Anna Adamus-Matuszyńska, Ewa Hope, Barbara Iwankiewicz-Rak, Wojciech Jabłoński, Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński, Jerzy Olędzki, Beata Paczyńska, Waldemar Rydzak, Andrzej Stolarczyk, Aneta Szymańska, Andrzej Świątecki, Jacek Trębecki, Paweł Trochimiuk, Dariusz Tworzydło.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>