Magnez - "pierwiastek życia" | kobietabezpieczna.pl

Magnez – pierwiastek życia

Magnez – często nazywany „pierwiastkiem życia” – jest niezbędny do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu. Jest czynnikiem regenerującym żywe komórki, regulatorem równowagi wapniowej. Ponadto pozytywnie wpływa na procesy krzepnięcia krwi, reguluje rozwój układu kostnego, wzmaga reakcje obronne organizmu, wspomaga profilaktykę zapalenia żył w sytuacjach pooperacyjnych, wzmacnia układ sercowo-naczyniowy. Działa przeciwstresowo, przeciwanafilaktycznie, przeciwzapalnie. Obniża poziom cholesterolu, chroni przed uszkodzeniem mięśnia sercowego. Przeciwdziała uczuleniom, procesom starzenia się, miażdżycy i zakrzepom. Ma działanie przeciwwymiotne i przeciwbiegunkowe oraz reguluje pracę przewodu pokarmowego.

Ten pierwiastek pozytywnie wpływa nie tylko na nasze ciało, ale także samopoczucie. Działa relaksująco i znieczulająco. Łagodzi i uspokaja bezsenność i zdenerwowanie.

Objawy niedoborów
Często nie jesteśmy świadomi, że nasze dolegliwości są spowodowane właśnie niedoborem magnezu. Powracające infekcje, migreny, utrzymujące się rozdrażnienie, bezsenność – to mogą być objawy nieodpowiedniego poziomu magnezu w naszym organizmie. Do bardziej typowych należą: skurcze mięśni, kołatanie serca, zawroty głowy, wzrost ciśnienia tętniczego, nadmierne wypadanie włosów, łamliwe paznokcie, drgająca powieka oraz mrowienie lub drętwienie kończyn. Także ciągłe zmęczenie, bóle stawów, bóle głowy, trudności w koncentracji i zmienność nastroju mogą oznaczać, że mamy za mało magnezu.

Przyczyny niedoborów
Najczęstszą przyczyną niedoboru magnezu jest jego niewystarczająca podaż z pożywieniem (ubogokaloryczne diety odchudzające, diety bogate w tłuszcze zwierzęce, cukry
i wysokoprzetworzone produkty), upośledzone wchłanianie (wywołane np. zapaleniem jelit, przewlekłą biegunką lub wymiotami) lub zwiększone wydalanie przez nerki (np. wskutek choroby nerek). Również wzrost hormonów tarczycy wydzielanych podczas stresu skutkuje nadmiernym wydalaniem magnezu z moczem. Taki efekt można również osiągnąć poprzez częste picie kawy. Uważać też muszą osoby regularnie wykonujące wysiłek fizyczny, ponieważ będą tracić magnez wraz z potem.

Jak uzupełniać niedobory poprzez dietę
Odpowiednio skomponowany jadłospis powinien dostarczyć nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych, w tym tak ważnych makroelementów jak magnez.

Źródłem magnezu są głównie produkty pochodzenia roślinnego. Znajdziemy go m.in. w roślinach strączkowych, zielonych warzywach, otrębach, jęczmieniu, mące pszennej razowej, kukurydzy, ryżu, a także w migdałach, orzechach czy pestkach dyni.

W naszej codziennej diecie nie powinno zabraknąć wody mineralnej, mleka oraz owoców (np. bananów). Magnezu dostarczy nam również czekolada – zwłaszcza gorzka, o jak największej zawartości kakao.

Należy pamiętać, że nadmiar magnezu także jest dla nas szkodliwy. Jeśli zadbamy o naszą codzienną dietę i w ten sposób dostarczymy sobie odpowiedniej ilości magnezu, nie ma możliwości przedawkowania. Jeśli zaś decydujemy się na suplementy, należy zawsze zapoznać się z treścią ulotki i stosować do zawartych w niej zaleceń.

ULA

Latest Comments
  1. monika

    Moja teściowa jest aptekarką i poleciła mi chellaflex magnez. Dobrze się przyswaja i ma dobrą cenę.

    Odpowiedz -

Odpowiedz na „monikaAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>