Efektywna komunikacja
Nie od dziś wiadomo, że bez właściwej komunikacji nie ma sprawnego funkcjonowania organizacji. Każdy proces przekazywania informacji musi być odpowiednio przygotowany. W przeciwnym razie, nadawany komunikat może nie dotrzeć w sposób zaplanowany do odbiorcy przekazu. Proces kodowania i kanał komunikacji służą do właściwej transmisji danych, ta z kolei do skutecznego wpływania na innych.
Nie jest rzeczą łatwą uzyskiwać pożądane zachowania w organizacjach. Skuteczna komunikacja może nam w tym pomóc. Jak się komunikować? Którą z technik wybrać? Czy należy stosować zasadę kontaktów bezpośrednich i „twarzą w twarz” przekazywać i odbierać informacje? A może powinniśmy wykorzystywać w większym stopniu zdobycze techniki i do komunikacji wewnątrz organizacji wykorzystywać jedynie najnowsze środki łączności a tradycyjne np. zebrania firmowe zastępować videokonferencjami czy rozmowami na czacie?
Współczesna komunikacja wewnątrz organizacji to także podejmowanie decyzji dotyczących kształtowania systemów wartości. Jakie wartości pozostaną w tradycyjnej komunikacji nie zmienione? W jaki sposób doprowadzić do sytuacji prawdziwego efektywnego słuchania a nie tylko słyszenia przekazywanych informacji? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi można znaleźć w książce „Efektywna komunikacja”.
Dobry , przystępny język, wyraźne rozkładanie akcentów na elementy ważne, ciekawe przykłady i „bliskość życia” a także wiele przykładów praktycznych to największe zalety tej książki. Wszystkim, którzy interesują się zagadnieniami komunikacji międzyludzkiej i wewnątrzorganizacyjnej a także chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie wpływania na innych, książkę serdecznie polecam.
Amicana
Wydawnictwo: One Press
Seria: VIP
Tytuł: Efektywna komunikacja
Tytuł oryginału: Harvard Business on Effective Communication
Data wydania: Gliwice 2005r.
Dodaj komentarz