Efekt piwnych okularów | kobietabezpieczna.pl

Efekt piwnych okularów

Ipiwo MG_0702Po piwie wszyscy wyglądają  lepiej? Panie są ładniejsze a panowie bardziej przystojni? Tak by wynikało z badań jakie prowadzą na całym świecie naukowcy. Potocznie określa się ten efekt mianem piwnych okularów.
Zdarzyło CI się spędzić wieczór w pubie i będąc po „większym piwie” zauważyć przystojnego nieznajomego, wdać się w jakąś bliższą relację a następnego dnia gorzko żałować swojego zachowania? Jak mówią statystyki, 68% osób żałuje, że pod wpływem alkoholu dało komuś swój numer telefonu lub rozpoczęło nową znajomość.
Magda (23-letnia studentka) – byłyśmy na imprezie we trzy. Daria nie piła żadnego alkoholu,  Dorota tak jak ja całkiem sporo. Poznałyśmy dwóch fajnych chłopaków i po wspólnej zabawie skończyłyśmy ten wieczór u nich w akademiku. Rano po pobudce był koszmar. Obaj byli ogoleni na łyso, śmierdzieli jakby nie myli się przez tydzień.. Jeden nie miał górnej jedynki. Kiedy odezwał się do nas proponując wspólny wyjazd na mecz zebrałyśmy się szybciej niż można sobie to wyobrazić i zniknęłyśmy omijając szerokim łukiem pub z katastrofalnego wieczoru.

Wyjątkowo atrakcyjna osoba może okazać się po pozbyciu piwnych okularów równie wyjątkowo paskudna.
Na uniwersytecie w Bristolu zespół słynnego profesora Marcusa Munafò przeprowadził eksperyment. Grupę studentów podzielił na dwie podgrupy. Jedną częstowano napojem bezalkoholowym, drugą wręcz przeciwnie – zwierającą procenty. Zawartość alkoholu dopasowana była precyzyjne do wagi każdego z uczestników badania. Po kilkunastu minutach pokazywano uczestnikom eksperymentu zdjęcia osób i proszono o ocenę ich atrakcyjności. Pytano o ocenę atrakcyjności obu płci. Okazało się, że oceny osób będących pod wpływem alkoholu były wyższe o ponad 20% niż oceny wystawiane przez studentów grupy kontrolnej która alkoholu nie otrzymała.

Im lepsza symetria twarzy tym lepsza pula genowa. Osoby z symetrycznymi twarzami pod względem atrakcyjności seksualnej oceniane są wyżej. Eksperyment przeprowadzony w Roehampton University przez tamtejszych wykładowców (L.G. Halsey, J.W. Huber i J.C. Hardwick) prowadził do oceny atrakcyjności osób, po podaniu badanej grupie napojów alkoholowych. Im więcej etanolu znajdowało się we krwi tym trudniej było ocenić badanym symetrię ocenianych twarzy. Kobiety pijące alkohol przykładały do symetrii twarzy dużo większą wagę niż mężczyźni. Zarówno panowie jak i panie ulegali wpływowi piwnych okularów. Piwne okulary – mówi dr n hum. Sylwester Kowalski – mają związek z oddziaływaniem alkoholu na jądro półleżące (Nucleus accumbens), czyli obszar mózgu, który determinuje to, jak będziemy oceniali innych. Spożywanie alkoholu powoduje pobudzanie tego ośrodka mózgu, dlatego łatwo jest się nabrać na czyjąś atrakcyjność.
Im więcej wypijemy tym bardziej atrakcyjni wydają nam się towarzysze biesiady. Warto o tym pamiętać i atrakcyjność oceniać przed wypiciem pierwszego łyka alkoholu. W ten sposób zredukujemy siłę działania naszych piwnych okularów.
JDS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>