Business Lunch | kobietabezpieczna.pl

Business Lunch

bizneslunchSpotkanie z partnerem biznesowym poza własnym miejscem pracy czy biurem partnera, to często prawdziwe wyzwanie. Czy łatwo jest wybrać dobrą restaurację ? Nie, nie jest to proste zadanie. Można zwyczajnie przedobrzyć, albo popaść w rutynę i przyjmować klienta za klientem w tej samej restauracji. Posiłek jest czynnością którą musimy wykonywać regularnie. Chcąc czy nie, raz lub kilka razy dziennie coś jemy.

Czy jedzenie zdradza prawdę o nas? Tak! Mówi wiele, lub nawet bardzo wiele. Dokładając do tego sposób wyboru dania, czynniki, którymi się kierujemy dokonując wyboru, sam wpływ na usytuowanie stolika czy wielkość i ilość zamówionych potraw, zyskujemy o partnerze sporo informacji. W trakcie posiłku łatwiej przełamać lody i nawiązywać rozmowę. Skuteczność zawodowych obiadów jest wielokrotnie większa od wielogodzinnych negocjacji. Zabierając klienta na lunch pokazujesz mu, że jest wyjątkowy. Podkreślasz jego znaczenie dla Ciebie i korporacji.

Wydawać by się mogło, że korzystanie z dobrodziejstw biznesowego lunchu ma same zalety. Tymczasem ma też sporo wad. Największą jest to, że gafy zdarzające się podczas lunchu na długo zapamiętują w pamięć i czasem nie dają się odwrócić ani zmazać. A pomylić się jest nad wyraz łatwo . Można wysłać w stronę klienta sygnał o nadmiernym zainteresowaniu transakcją, użyć perfum których akurat nie cierpi albo ubrać się zbyt frywolnie. Emanować seksapilem lub zanudzić. Można okazać nadmierną gadatliwość mówiąc o sekretach firmy i w ten sposób stracić zaufanie. Można też za dużo lub za mało mówić, nie w porę odebrać telefon komórkowy lub źle zinterpretować informacje. O lunchu z klientem trzeba sporo wiedzieć zanim stanie się skutecznym sposobem zdobywania kontraktów i pieniędzy. Warto jednak tajniki te poznać. Stokrotnie się opłacą!

Jako dobrą ściągę z zakresu Business Lunchu i skutecznej etykiety biznesowej, polecam książkę Robin Jay „Business Lunch”.

SK

Tytuł: „Business Lunch”
Autor: Robin Jay
Tytuł oryginału: The Art. Of the Business Lunch
Książka ukazała się nakładem wydawnictwa  Studio EMKA.
Rok wydania: Warszawa 2007

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>